Proiect sistem audio. Partea 1

Proiectul are în centru FPGA-ul Spartan 3AN, pe care îl voi programa. Întregul sistem include însă şi alte componente. Pinii de I/O de pe FPGA sunt conectaţi la o serie de alte componente aflate pe NanoBoard. Astfel sistemul complet are următoare diagramă bloc:

Ceea ce este cuprins în chenarul colorat va fi implementat în FPGA:

  • în centru avem un microprocesor RISC pe 32 biţi, TSK3000-ul proprietar Altium (procesorul are nevoie în mod evident şi de memorie, aceasta nu este figurată pentru a simplifica diagrama). Pe lângă microprocesor vor trebui implementate interfeţele care adaugă funcţionalitatea de care am vorbit în postul trecut:
  • un controller SPI Bus. FPGA-ul este conectat la un audio CODEC care converteşte semnalul digital într-un semnal analogic ce este, mai apoi, amplificat prin intermediul amplificatorului de putere. Interfaţa între FPGA şi audio CODEC este SPI Bus;
  • o interfaţă pentru touch screen. Aici avem două componente, una pentru afişarea imaginilor şi alta pentru citirea poziţiei unde a fost atins ecranul. Astfel:
    • ecranul e conectat la un LCD driver iar aceasta la FPGA printr-un bus i80. În FPGA este implementată această interfaţă între LCD driver şi FPGA;
    • pentru citirea poziţiei în care a fost atins ecranul se foloseşte un ADC  cu aproximări succesive care converteşte semnalul analogic primit de la ecran. Interfaţa între ADC este din nou un SPI Bus. Deci în FPGA avem implementată o altă interfaţă SPI;
  • un Ethernet Media Access Controller (EMAC) care leagă FPGA-ul de PHY prin o interfaţă MII;
  • un nou controller SPI, uşor adaptat pentur a comunica cu SD Card-ul;
  • opţional pot fi incluse în FPGA încă două controllere: cel pentru telecomandă (IR) şi cel pentru CAN-bus. Nu intru în detalii aici, dacă timpul îmi va permite să le implementez o să vorbesc de ele la acel moment.

Fiecare dintre componentele implementate în VHDL are, în mod evident, și o interfață Wishbone prin intermediul căreia blocurile schimbă date.

În concluzie, în FPGA am nevoie de: un procesor, 3 interfeţe SPI (mai mult sau mai puţin particularizate), o interfaţă cu LCD driver-ul şi un EMAC.

Odată făcută partea de FPGA va trebui făcut proiectul embedded, adică va trebui să scriu codul pentru procesor, cod ce trebuie să implementeze o serie de funcţii (menţionate şi ele în diagrama de mai sus).

8 gânduri despre „Proiect sistem audio. Partea 1

  1. Va trebui sa fac pentru licenta o aplicatie FPGA. Nu stiam in ce m-am bagat cand mi-am ales aceasta tema, poate ma poti ajuta cu ceva idei … sugestii

  2. Anamaria, te-ai bagat intr-un domeniu foarte fain si relativ nou. Da’mi un mail cu mai multe detalii (ai ales tema, pe ce FPGA o sa lucrezi, etc.) pe andrei.jacota [at] gmail [dot] com sau scrie-mi pe messenger: tanarnelinistit

  3. Pingback: Blogul meu in 2010, conform wordpress.com | FPGA în limba română

  4. Baiatul meu este student in anul 3 la ETTI si are un proiect la practica ;
    Are Spartan-3 Starter Board 1000K Gates cu cablude conexiune JTAGsi trbuie sa programeze ,sa simuleze etc jocul HANGMAN(spanzuratoarea)
    il puteti ajuta si cum?
    Mulumesc!
    Astept raspuns!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s